Wat een reis - Reisverslag uit Manamah, Bahrain van Manon van der Togt - WaarBenJij.nu Wat een reis - Reisverslag uit Manamah, Bahrain van Manon van der Togt - WaarBenJij.nu

Wat een reis

Door: manonvandertogt

Blijf op de hoogte en volg Manon

01 Juli 2011 | Bahrain, Manamah

Nou vandaag is het dan zover. Ik ben onderweg. Vanmiddag ben ik om 14.30 vertrokken van Schiphol met Mama en Renske als uitzwaaicommittee. Na toch wel een traantje te hebben weggepinkt, moest ik snel naar de gate want ze waren ondertssen al aan het boarden.

Dit was mijn eerste vlucht buiten Europa en er ging dus een hele nieuwe wereld voor mij open. Je hebt opeens een eigen tv waarop je zelf kan beslissen wat je kijkt, eigen afstandsbediening, eten en drinken wordt gratis verzorgd en je hebt opeens beenruimte. Ik zat in een stukje met 2 stoelen naast elkaar dus ik was erg benieuwd wie er de eerste 5 uur van mijn reis naast me zou komen zitten. Dit werd uiteindelijk Waleed uit Koeweit en voordat we opgestegen waren had ik mijn eerste vriend al gemaakt. Hij bood meteen aan dat als ik ooit naar Koeweit zou komen, hij wel een slaapplek voor me zou regelen. Ik heb zelfs zijn emailadres dus mocht het niets worden in Oman ga ik daar maar een maandje buurten :P

Nu zit ik ondertussen al weer 2 uur te wachten op Bahrein airport op mijn volgende vlucht. Gelukkig hebben ze hier wifi en kan ik dus even lekker relaxen. Ik ben wel al helemaal verbaasd over hoe vriendelijk de mensen hier zijn. Ik kwam er hier al snel achter dat mijn laptop stekker niet in mijn wereldstekker pastte. Dat zou voor problemen gaan zorgen dus ik ben op zoek gegaan naar een elektronica winkel. Nou geloof mij maar dat Bahrein airport een aardig groot ding is dus dat duurde wel even. Toen ik die eindelijk gevonden had, kwamen de verkopers al snel tot de conclusie dat mijn stekker inderdaad niet pastte en dat het lag aan een pinnetje te veel. In plaats van de 30 euro kostende andere stekker zonder pinnetje aan te smeren, ging de hoofdverkoper heel het vliegveld voor mij door om een tangetje te zoeken waarmee hij het gefixt heeft. Dankjewel meneer de verkoper.

Ik voel me hier op het moment al wel een bezienswaardigheid. Ik ben er alleen nog niet achter of dat ligt aan het feit dat ik alleen reis, of dat ik een soort westelijk wonder ben hier.

Nou ik ben benieuwd of mijn volgende vlucht met Gulf Air mij net zo goed zal bevallen.

Groetjes Manon

  • 02 Juli 2011 - 06:46

    Mam:

    he lieffie

    Je hebt de zelfde gave als je vader, je kunt geweldig schrijven kus mam

  • 02 Juli 2011 - 08:10

    Andrea:

    Hey!
    Jaja ik heb gewoon je eerste reis verslag al gelezen! Maar ik heb me ook meteen maar aangemeld voor dat mailtje dat ik kan ontvangen als er een nieuw verslag is, want dit ga ik natuurlijk niet lang zelf volhouden:p
    Wat moest je lang wachten zeg tussendoor. Gelukkig maar dat de mensen zo aardig zijn, dat scheelt weer!
    Ben je al een beetje bijgeslapen van je vlucht?
    Je mamma heeft trouwens gelijk, je schrijft erg fijn en het verslag is echt precies de goede lengte:)
    Succes maandag met je eerste werkdag!
    Liefs

  • 03 Juli 2011 - 08:22

    Witteveentjes:

    Hoi Manon,
    Leuk je reisverslag te lezen.
    Hou het nou voorlopig maar bij Oman, Koeweit kan altijd nog.
    Geniet maar lekker van dit avontuur.

  • 03 Juli 2011 - 08:42

    Tantetje:

    Hi Manon, fijn dat het 1e gedeelte zo goed gegaan is. Ik ben benieuwd hoe het verder zal gaan. Ik vind het in ieder geval stoer dat je dit zo in je eentje doet. Ik zou het niet kunnen/durven :-( Kus, Mar

  • 03 Juli 2011 - 15:48

    Carla Metselaar:

    Hai lieve Manon, wij vinden het super dapper van jou, dat je dit in je eentje aan het doen bent, maar je ziet, er zijn dus meerdere mensen alleen aan het reizen en zo ontmoet je dus de mensen over de hele wereld. En iedereen met zijn eigen verhaal. Succes en we lezen je verhalen op de voet.

    X De metselaars

  • 04 Juli 2011 - 11:27

    Boendertjes:

    Tja....en dan ga ik vol spanning je site opzoeken en weten we nog steeds niet of je uberhaupt aangekomen bent daar?
    Laat ons niet langer in spanning en vertel, vertel, vertel....hoe het daar is!
    Vind het in ieder geval echt super gaaf dat je dit avontuur aangegaan bent. Veel plezier en kijk uit naar je belevenissen.
    xx

  • 08 Juli 2011 - 08:43

    Eline:

    Ik weet waarom je een bezienswaardigheid bent daar in Bahrein! Omdat je zo lekker bent ;)
    Mis jeeee x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Bahrain, Manamah

Manon

Actief sinds 29 Juni 2011
Verslag gelezen: 191
Totaal aantal bezoekers 11815

Voorgaande reizen:

01 Juli 2011 - 31 Juli 2011

Stage

Landen bezocht: